Nabór wniosków w ramach Poddziałania 10.1.2 RPO WM – Edukacja ogólna w ramach ZIT ->

31 października rozpocznie się nabór wniosków w ramach Poddziałania 10.1.2 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego (RPO WM) na lata 2014-2020 – Konkurs nr RPMA.10.01.02-IP.01-14-089/19 – „Edukacja ogólna w ramach ZIT” (Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego.

Zgodnie z ogłoszeniem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych przedmiotem konkursu jest wspieranie przedsięwzięć i działań rozwijających kompetencje kluczowe i umiejętności uniwersalne niezbędne na rynku pracy, począwszy od edukacji na poziomie podstawowym po edukację ponadpodstawową (ogólną). Przewidywane do realizacji działania służyć będą m.in. kształtowaniu już w młodym wieku umiejętności i postaw przydatnych i ułatwiających funkcjonowanie na rynku pracy, a także stanowiących podstawę i kształtujących nawyk uczenia się przez całe życie.

Kwota alokacji wynosi 4 805 765,43 PLN, a maksymalny poziom dofinansowania projektu –85%;  (przy wkładzie własnym rzędu co najmniej 15%).

Minimalna wartość projektu to 100 000,00 PLN.

Maksymalny okres realizacji projektu – 24 miesiące.

Wnioski można składać w systemie MEWA 2.0 do 28 listopada b.r. do godziny 15:00.

O dofinansowanie mogą ubiegać się:

–  organy prowadzące objęte wsparciem szkoły lub placówki systemu oświaty prowadzące kształcenie ogólne zlokalizowane na terenie ZIT WOF.

podmioty posiadające co najmniej 3-letnie doświadczenie w obszarze kształcenia ogólnego (z wyłączeniem osób fizycznych innych niż prowadzące działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie odrębnych przepisów w partnerstwie z organem prowadzącym. Doświadczenie, którym legitymuje się wnioskodawca musi pochodzić z okresu maksymalnie 5 lat przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.

Podstawową grupę docelową stanowią uczniowie szkół i placówek prowadzących wyłącznie kształcenie ogólne (w tym, z największymi i ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) z obszaru ZIT.

Realizacja wsparcia może być dokonywana wyłącznie na podstawie indywidualnie zdiagnozowanego zapotrzebowania szkół lub placówek systemu oświaty, które ma być przeprowadzone przez szkołę, placówkę systemu oświaty lub inny podmiot prowadzący działalność o charakterze edukacyjnym lub badawczym przed przygotowaniem wniosku o dofinansowanie.

Diagnoza  powinna uwzględniać analizę potrzeb:

– rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów,

– budowania i rozwoju u uczniów kompetencji kluczowych,

– rozwoju edukacji cyfrowej oraz nauczania eksperymentalnego,

– przygotowania nauczycieli przedmiotów ogólnych do korzystania z najnowszych narzędzi wspierających edukację,

– wyposażenia szkół lub placówek w nowoczesne pomoce dydaktyczne i sprzęt komputerowy, z uwzględnieniem inwentaryzacji posiadanego sprzętu.

Typy projektów, które mogą otrzymać dofinansowanie muszą obowiązkowo odnosić się do kształcenia kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz umiejętności uniwersalnych (typ 1).

Alternatywnie mogą koncentrować się na tworzeniu warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu (typ 2) lub rozwoju kompetencji w zakresie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz kompetencji informatycznych (typ 3).

Typ 1 odnosi się do kształtowania i rozwijania u uczniów kompetencji kluczowych oraz umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy, w szczególności obejmujących:

  • realizację projektów edukacyjnych w szkołach lub placówkach systemu oświaty objętych wsparciem;
  • realizację dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
  • realizację różnych form rozwijających uzdolnienia;
  • wdrożenie nowych form i programów nauczania
  • tworzenie i realizacja zajęć o nowatorskich rozwiązaniach programowych, organizacyjnych, metodycznych;
  • organizację kółek zainteresowań, warsztatów, laboratoriów dla uczniów;
  • nawiązywanie współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym szkoły lub placówki; 
  • wykorzystanie narzędzi, metod lub form pracy wypracowanych w ramach projektów, w tym pozytywnie zwalidowanych produktów projektów innowacyjnych, zrealizowanych w latach 2007-2013 w ramach POKL;
  • realizację zajęć organizowanych poza lekcjami lub poza szkołą.

Typ 2 obejmuje tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu poprzez:

  • kształtowanie i rozwijanie kompetencji matematyczno-przyrodniczych uczniów;
  • wyposażenie szkolnych pracowni w narzędzia do nauczania kompetencji matematyczno-przyrodniczych.

Typ 3 obejmuje korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz rozwijanie kompetencji informatycznych, kształtowanie i rozwijanie kompetencji matematyczno-przyrodniczych uczniów poprzez;

  • kształtowanie i rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów, w tym z uwzględnieniem bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni i wynikających z tego tytułu zagrożeń;
  • wyposażenie szkół lub placówek systemu oświaty w pomoce dydaktyczne oraz narzędzia TIK niezbędne do realizacji programów nauczania w szkołach lub placówkach systemu oświaty, w tym zapewnienie odpowiedniej infrastruktury sieciowo-usługowej.

Szczegółowe informacje o ogłoszeniu i konkursie znajdują się na stronie Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych, gdzie znajduje się pełna dokumentacja aplikacyjna.

W razie pytań dotyczących konkursu zapraszamy do indywidualnych konsultacji.

Paweł Kajak

Kontakt: 510 251 477

E-mail: pawel@nabu-projekty.pl